domingo, 21 de noviembre de 2010

EL MEU APRENENTATGE

Avui em dedicaré a contar tot el que he aprés en aquestes últimes sessions de Noves Tecnologies.

En primer lloc, vull agrair als meus companys d’equip Fran, Elena i Ivana, tota l’ajuda que estic rebent per la seua part, perquè sense ells no m’ho haguera passat tant bé gravant el video del spot, i a més a més, tampoc haguera aprés el que és un tweet, un post, un Wiki… Estic aprenent molt dels meus companys i són ells, junt amb el suport de les classes de Jordi, qui em fiquen al dia amb tot açò de les Noves Tecnologies i totes les aplicacions que hi tenen. Des del meu bloc, MOLTES GRÀCIES A TOTS.

• Tweet: publicació o actualització del teu estat en Twiter.
• Post: missatge o informació que el emisor envia al receptor a través d’un canal o mitjà de comunicació.
• Wiki: lloc web on les pàgines poden ser editades per múltiples voluntaris per mitjà d’un navegador web.

A més a més, també m’agradaria comentar que aquesta és una manera molt senzilla d’aprendre i que mai se t’oblide el que estàs aprenent. Estem acostumats a estudiar per a un examen: literatura, psicologia, socials, teoria i teoria sobre l’organització escolar… i al acabar la carrera te n’adones que no saps Piaget quina teoria defensava, o Garcilaso de la Vega de quina època era, o ni tan sols que era un PAT… Per a qué tanta prova a superar si després realment quasi tot el món s’oblida d’aquestes coses?
Amb aquesta assignatura de Noves Tecnologies he pogut veure i veig que he aprés sense tenir que fer cap prova i que a més a més mai s’emoblidarà perquè aniré practicant-ho dia a dia. De manera inconscient anem adquirin coneixements i després els fiquem a la pràctica, també sense quasi adonar-nos. (És com anar en bicicleta; una vegada ho aprens mai se t’oblida)

27/10/2010
Aquest dia, Jordi ens va explicar en classe com utilitzar el Mahara. Aquesta és una aplicació de l’aula virtual que actua com a portafoli i que ens servirà com a ferramenta durant el curs, per projectar el que aprenem, el que ens interessa i el que no, i fer una evolució del que hem aprés des de l’inici del curs fins el final. He estat investigant una mica sobre esta aplicació: ja he escrit una entrada però ara necessite aprendre com poder penjar fotografies, videos o fer diverses modificacions per a que em quede un portafoli més o menys acceptable. Em ficaré al dia amb tot açò i començaré a donar-li forma al meu portafoli.

10/11/2010
En aquesta sessió Jordi ens va explicar qué és la WEB 1.0 i la WEB 2.0.

La WEB 1.0 era aquella web, que en l’actualitat encara existeix (periòdics), amb texts principalment, i amb imatges que són creades per un usuari però que la resta d’internautes no les poden manipular; simplement poden accedir-hi per captar la informació.

La WB 2.0 va sorgir en 2004 i està actualment en funcionament. Aquesta web consisteix en textos, imatges, videos…. i és creada per diversos usuaris amb possibilitat de manipulació pels internautes.
En ella és comparteix informació, permeteix als usuaris interactuar amb altres usuaris o cambiar continguts de la plana web. Exemples d’això seria: wikis, blocs, mashups…
La WB 2.0 no és una revolució tecnològica; és una revolució social.
Com a conseqüència d’això cal parlar dels prosumidors, que a la vegada de ser consumidors són també productors d’informació. Tot això ens porta a una intel•ligència colectiva, a través d’una arquitectura de participació (el llibre de Harry Potter va ser traduït en 5 dies per mitjà d’internet).
Més amunt he nombrat el mashup. Jordi també ens va explicar de que es tracta: és una plana web on es junten notícies de Google, fotos de flickr i videos de YouTube (per exemple). Alguns exemples podrien ser: Zangoa, Wikiloc, Woices…
També es va tocar una mica el tema de les reds socials però simplement comentar que poden ser genèriques (el objecte és la relació), especialitzades (per compartir continguts) i professionals (linkedin).

17/11/2010
Aquesta sessió la vam dedicar a veure els spots dels nostres companys, en cada una de les quals s’ens anava explicant el contingut de la mateixa.
Tots van estar molt bé.

No hay comentarios:

Publicar un comentario