domingo, 26 de diciembre de 2010

ÚLTIMA SESSIÓ

Hola a tots,

Fa molts dies que no escric res perquè no he tingut ni mica ni gens de temps. Avui em dedicaré a plasmar el que va dir Jordi Adell en la seua última sessió del dia 15 de Desembre de 2010 i el que jo vaig aprendre amb la seua explicació:

TPACK (Activitats didàctiques utilitzant tecnologia)

La planificació del docent sempre és situada, adaptada al context, basada en activitats (no objectius, avaluació…), rutinitzada (té components implícits).

Continguts + Pedagogia = Didàctica (és el fonament de les didàctiques)

CONTINGUTS:

- Coneixement disciplinar
Coneixement pedagògic disciplinar
- Coneixement pedagògic

- Coneixement sobre tecnología

Coneixement tecnològic pedagògic disciplinar

Judi Harris

Elabora taxonomies basant-se en didàctiques específiques: procés de diseny d’activitats.

Elegir els continguts, revisar els objectius de l’àrea, les competències i els criteris d’avaluació; què volem, i saber si ho aconseguim o no?.
Pendre desicions pedagògiques pràctiques sobre la naturalesa de l’activitat didàctica.
Seleccionar i secuenciar els tipus apropiats d’activitat a combinar per formar la secuència didàctica.
Seleccionar les estratègies d’avaluació (avaluar com s’ha fet, no tan sols el resultat final) “Ací un clar exemple el tenim amb aquesta assignatura de Noves Tecnologies, que per cert deuria ser anual. Jordi no avaluarà el resultat final (entre altre perquè no es fà examen), però ens ha estat avaluant durant tot el semestre. Ha segut una avaluació constant; i més que avaluació, podríem dir que autoavaluació, perquè hem segut nosaltres mateixos qui ens hem ficat unes metes on arribar i ho hem fet o no, però el resultat està ahí. Ens hem anat superant tots un poc més del que ja sabíem, i per bàsic o mínim que siga, tots hem aprés alguna cosa. Estic segura”
Seleccionar les eines i recursos apropiats (qualsevol cosa d’internet que ens puga solucionar el problema)

Judi Harris, en cadascún d’aquests documents proposa activitats, recursos, eines tencològiques que es poden utilitzar de suport:

- Lectura
- Escriptura
- Estudis Socials
- Matemàtiques
- Llengua extrangera
- Ciències
- Llengua i literatura

Per acabar, Jordi ens va sugerir la secuència didàctica:

1.- Llegir textos (planes web seleccionades)
2.- Mapes conceptuals (Cmaps Tools)
3.- Buscar imatges i escriure textos (Flickr CC + Editor de textes)
4.- Exposició multimedia (Blogs de classe…)
5.- Publicar i compartir l’activitat (Blog)

Ací ens faltaria l’avaluació on podríem utilitzar tecnologia o no.

(Una puntualitat, per exemple: no és pot fer una exposición multimedia sense abans haver llegit el text)

Moltes vegades tenim la idea però no tenim la ferramenta. En aquest cas, podem acudir a WEB 2.0: Cool Tool For Schools.

No hay comentarios:

Publicar un comentario